A Kamaz és a sűrített földgáz sikere a 2018-as Selymút-ralin

A Selyemút-rali orosz szakasza Moszkvában ért véget július 27-én. A Szergej Kuprijanov által vezetett gázüzemű Kamaz sikeresen vett minden akadályt, és végül döntőben a negyedik helyen végzett.

A gázüzemű Kamaz új változata, amelyet a Kamaz-Master csapat állított össze a 2018-as ralira, 16.16 literes motorral és harmadik generációs gázberendezéssel készült. Az új jármű sikeresen teljesítette a hét maratoni szakaszt, összesen 3500 kilométert megtéve.

A jármű vadonatúj, idén készült. Módosult a motorja és korszerűbb lett a felfüggesztés. Egy valóságos szörnyeteget alkottunk, amit gázzal közlekedik. Mi így bizonyítjuk, hogy semmi ok az aggodalomra. Ez a jármű nem csak biztonságos és környezetbarát, hanem – ahogy a verseny eredménye is mutatja – hatékony is” – mondta Szergej Kuprijanov, a gázüzemű Kamaz pilótája. Ő vezette azt a gázüzemű Kamazt is, amely az első tízben végzett 2017-ben az Africa Eco Race-n.

A futam során a járművet a Gazprom – a rali útvonala mentén található -16 töltőállomásos hálózatán tankolták. Jelenleg Moszkvában található a legtöbb sűrített földgáz (CNG) töltőállomás: ebből hatot a Gazprom nyitott meg és idén még négyet terveznek átadni.

A gázüzemű Kamaz a EcoGas-földgázzal hajtott, versenyre szánt teherautók különleges modellje. Az első ilyen, földgázzal üzemelő sport tehergépjárművet 2013-ban készítette a Kamaz-Master csapat a Gazprom és a VTB Bank támogatásával. A Gazpromnak az EcoGas márka létrehozásával az volt a célja, hogy népszerűsítse a metánt, mint üzemanyagot. A földgáz ára kilométerenként átlagosan kétszer-háromszor alacsonyabb, mint a hagyományos üzemanyagoké. Egy köbméter metán átlagos ára Oroszországban 14 rubel (0,21 USD).