A Scania sűrített földgázzal hajtott teherautókat ajánl az építőipar számára

Az új generációs XT-sorozat sikeres bevezetését követően a Scania most földgázzal hajtott XT teherautókkal bővíti a palettáját. Mivel ezek jóval kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a hagyományos motorral szerelt változatok, az új járművekkel a Scania környezetbarát alternatívát kínál az építőipar számára.

A 410 lóerős, 13 literes, gázmotor alkalmassá teszi a Scania járműveit az építőipar kemény szállítási feladatainak elvégzésére. A jármű nyolc, egyenként 118 literes sűrített földgáz (CNG) tartállyal van felszerelve. Ezeket a szokásosnál magasabban, úgy helyezték el, hogy azok ne akadályozzák a földúton, illetve az építési területen történő közlekedést.

Ez egy normál, építőiparban is használható teherautó, mely semmilyen tekintetben nem marad el a dízelmotoros változattól” – jegyezte meg Zoran Stojanovic, a Scania Trucks termékmenedzsere. Hozzátette, hogy ez a motor is képes akkora teljesítményre, amilyenre az építőiparban szükség van. A gyártónál bíznak abban, hogy a környezetvédelmi okokból történő belvárosi forgalmi korlátozások miatt kedvező lesz a gázüzemű járművek fogadtatása.

Az XT gázüzemű tehergépjármű képes a különféle építőipari elvárásoknak megfelelni, különösen a városközpontokba és az azokból történő szállítások esetében, ahol a levegő minőségének megóvása érdekében forgalmi korlátozásokra kerülhet sor. De a jármű versenyképes lesz azokban az országokban is, ahol a gáz olcsóbb mint a dízel.

A gázüzemű XT készülhet dömper, emelődarus és villás rakodó kivitelben is. A legnagyobb hatótávolsággal a billencses verzió rendelkezik, mely akár az 500 kilométert is elérheti. Az XT akár betonkeverőként is bevethető, azokon a belvárosi területeken, ahol intenzív munka folyik. A betont ugyanis két órán belül, annak megszilárdulása előtt a helyszínre kell szállítani.