Elkészült a háromszázezredik gázüzemű Fiat Panda

Március elején a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) szerelősoráról legördült a háromszázezredik gázüzemű Panda Natural Power. A modell sűrített földgázzal (CNG) és biometánnal egyaránt használható, de motorja akár e kettő üzemanyag keverékével is működtethető. A jubileumi járművet méltóképpen ünnepelték meg a gyár dolgozói és a tervek szerint számtalan eseményen kiállítják majd. A nagyközönség első ízben a Genfi Autószalonon tekinthette meg a különleges Pandát.
A háromszázezredik Fiat Panda egy egyedi fényezéssel rendelkező Lounge felszereltségű változat, melyben kéthengeres TwinAir Turbo Natural Power motor dolgozik. Az erőforrás biometánnal és benzinnel üzemeltetve 80 lóerő (56 kW) teljesítmény leadására képes. A kis blokknak köszönhetően fogyasztása rendkívül kedvezően alakul, hiszen 100 kilométeren csak 4,5 liter benzinre, vagy 3,1 kilo metánra van szüksége.

Ennek megfelelően szén-dioxid kibocsátása is alacsony, hiszen míg benzinnel 106 grammnyi, addig metánnal csak 85 gramm CO2-t bocsát ki száz kilométeren. A kőolaj alapú üzemanyaghoz képest az erőforrás metánnal használva 23 százalékkal kevesebb szén-dioxidot és 52 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki. Ennek köszönhetően jelentős terheléstől kíméli meg a környezetet.

Az FCA-konszern szerint jelentős igény van a hagyományos és az alternatív technológiák ötvözésére. A megújuló erőforrásból, így például a szennyvízből, vagy mezőgazdasági hulladékból előállított biometánnal pedig még hatékonyabb lépéseket lehet tenni az üvegházhatást okozó gázok csökkentése érdekében. A biometán üzemanyagként történő előállítása 95 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsátással járhat, függően a felhasznált alapanyagoktól.

A Fiat az elmúlt 25 évben, mintegy 700 ezer legyártott járművel vezető szerepet töltött be a bi-fuel személyautók és haszonjárművek piacán.

Forrás: FCA