Gázüzemű autókat mutat be a SEAT a frankfurti kiállításon

A SEAT elnöke már elárulta egy internetes sajtótájékoztatón, hogy cége milyen újdonságokkal rukkol elő a frankfurti autókiállításon. A főszerepet az Arona és a Leon CUPRA R kapja a holnap kezdődő rendezvényen, de a SEAT az új, sűrített földgázzal (CNG) hajtott autókban rejlő potenciált is szeretné bemutatni. A gázüzemű Leon és Mii sikerét látva úgy döntöttek, hogy ezúttal a SEAT Ibizán a sor.

Fotó forrása: carscoops.com

Az új, egy literes SEAT Ibiza TGI a bizonyíték arra, hogy a gyár mennyire hisz a CNG tisztaságában és hatékonyságában. Álláspontjuk szerint a sűrített földgáz a két hagyományos üzemanyag legjobb tulajdonságait ötvözi: a dízelhez képest 85 százalékkal kisebb a nitrogén-oxid kibocsátása, a szén-dioxid mennyisége pedig 25 százalékkal kevesebb, mint a benzines motorok esetében.

Az Ibiza 1.0 TGI ugyanazon a gyártósoron készül, ahol a többi változat, és így ugyanazoknak a minőségi és biztonsági elvárásoknak is kell megfelelnie. Természetesen a SEAT erre az új modellre is a szokásos garanciát vállalja, ezért egy kicsit sem engednek a már megszokott minőségből a biztonság, a dizájn, a precizitás és a vezetési élmény tekintetében.

Három üzemanyagtartálya van az egy literes Ibiza TGI-nek: egy a benzinnek és kettő a földgáznak. Egy tele tankkal összesen 1200 kilométert lehet megtenni, és gázüzem esetén a szén-dioxid kibocsátás csupán 88 gramm kilométereként. Ellentétben az elektromos autó vezetőivel, az új SEAT tulajdonosának sosem kell aggódnia amiatt, hogy mi történik, ha kiürül a tank. Jó hír az is, hogy az olcsó földgáz és az alacsony fogyasztás miatt az üzembentartás költésége kisebb a megszokottnál.

Frankfurtban a SEAT bemutat még egy újdonságot: Európában elsőként helyet kap a fedélzeten Alexa, az Amazon hangvezérelt személyi asszisztense. Ennek az újabb intelligens megoldásnak az a célja, hogy a vezető teljes mértékben kihasználhassa a kocsiban töltött időt. Alexával már idén találkozhatunk az új Leonban és Atecában, jövőre pedig az Ibizában és az Aronában is.

Egyébként mostanában igazán jól megy a SEAT-nak: négy év alatt 30 százalékos volt a növekedés, tavaly több mint négyszázezer járművet adtak el, és 143 millió euró volt a profitjuk, ami minden eddiginél jobb eredmény. Idén is elfogyott több mint 300 ezer autó már az első nyolc hónapban, ami 13 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Forrás: SEAT