Hazánkban az elmúlt években gyakorta kialakult magas szilárdrészecske- és NOx koncentráció különösen fontossá tette az alacsony emissziójú járművek mielőbbi elterjedését, amelyre a gázüzemű járművek kínálják jelenleg a leggazdaságosabb megoldást.

A földgáz és a – felhasználása esetén a klímaváltozás szempontjából semleges hatású – biogáz, kémiai szempontból azonos lényegi részből, a metángázból áll. A metán a belsőégésű motorokban a kőolaj származékoknál tisztább égésre képes. Ennek nyomán a kipufogógázok rákkeltő hatásai miatt elsősorban okolható szilárdrészecske-kibocsátás lényegében nem lép fel, az egészségügyileg káros hatásai mellett a szmog fejlődésért elsősorban felelős nitrogénoxidok kibocsátása pedig akár az ötödére csökkenhet, míg a szénhidrogén kibocsátás legalább a harmadával mérséklődhet. A nehéz járműveket üzemeltetőknél az sem mellékes szempontként jelenik meg, hogy a gázzal hajtott motorok a dízeleknél akár 5 dB-el is csendesebb járással biztosítják a sűrűn lakott területek nyugalmát. Az elmúlt években felértékelődött annak a szerepe, hogy a metángáz elégésekor a globális felmelegedésre hatással lévő CO2-ből mintegy negyedével képződik kevesebb, sőt amennyiben a metángáz megújuló forrásból származik, abban az esetben nem csak új CO2 légkörbe kerülését lehet akár teljesen elkerülni, de az üzemeléshez fosszilis energiahordozót sem kell felhasználni.

Az európai jó tapasztalatok hazai alkalmazásának igényével az Egyesület célkitűzése, hogy a kontinens gázüzemű jármű és gáztöltő infrastruktúra elterjedésének 1 százalékát rövidtávon elérje. Ehhez, amellyel párhuzamosan mintegy 1500 autóbusz, 1100 nehéz teherjármű és 10-15 ezer személyautó, kisáruszállító forgalomba állására lehet számítani.